Eksponeringer der virker

Run of site

TV 2 holder fortsat fast i få annonceformater pr. side, og vil fortsætte arbejdet med at optimere placeringerne på siden, baseret på in-screen rate og in-screen tid.

PRODUKT CPM
Run of site 25

Superview

Analyser viser, at brugerne i stadig højere grad scroller hurtigere ned ad siden. For at sikre synlighed og mulighed for budskabsforståelse, lancererede TV 2 i 2016 Superview-formatet. Superview er det traditionelle topbanner med den feature, at banneret følger med ned ad siden de første 8 sekunder, hvorefter det lægger sig tilbage i toppen af siden. Formatet virker på tværs af platforme, og kan også bruges til at sikre en større opmærksomhed på tablets.

PRODUKT CPM
Superview 55

Formatet kan ses her.

Dækning og Dominans

Dækning og Dominans blev lanceret i 2013, og var en ny måde at tænke ejerskaber på. Produktet tager hensyn til brugernes ændrede adfærd, hvor forsiden ikke længere er den naturlige indgang. Indgangen til TV 2 sker i dag i højere grad via link på sociale medier eller fra søgemaskiner. Samtidig viser analyser, at effekten af den første eksponering er langt større end de efterfølgende eksponeringer, målt på parametre som klik og kendskabsopbygning. Dette er yderligere dokumenteret ved, at Dækning og Dominans med brugen af wallpaper opnår samme kampagneerindring ved frekvens 1, som traditionelle ejerskaber opnår ved frekvens 3. Med Dækning og Dominans er du sikret maksimal synlighed, maksimal dækning og maksimal effekt. 

Produkt CPM
Dækning og Dominans, frekvens 1-2 135
Dækning og Dominans, frekvens 3+ 120

Derudover har TV 2 forsat de traditionelle ejerskaber og First-ejerskabet.

Ejerskaber  Pris
Ejerskaber - Hverdag 66.000 kr.
Ejerskaber - Weekend 40.000 kr.
Expand - Hverdag 70.000 kr.
Expand - Weekend 45.000 kr.
Nyhederne - Hverdag 55.000 kr.
Nyhederne - Weekend 35.000 kr.
Sporten - Hverdag 22.500 kr.
Sporten - Weekend 22.500 kr.
TV 2 First - Hverdag 95.000 kr.
TV 2 First - Weekend 75.000 kr.

I 2017 betyder samarbejdet med eBay, at man fortsat har mulighed for at styre budskab og frekvens på tværs af mere end 3 mio. brugere hver måned. Formatet kan ses her.

Adblock-ejerskab

Brugen af ad-blockerer har gennem de seneste år været i hastig vækst, og udgøre således et stigende problem for annoncørens mulighed for at tale til en relevant målgruppe. I 2017 giver TV 2 som nogen af de første på det danske marked vores annoncører mulighed for at tale til netop denne målgruppe. TV 2 har udviklet et ejerskabsformat der udelukkende afvikles og eksponeres til de af vores desktopbrugere der har installeret en ad-blocker, og som derfor normalt vil være umulige at komme i kontakt med. Formatet tager udgangspunkt i wallpaperet fra vores populære Dækning & Dominans ejerskab, og sælges som et tidsstyret ejerskab. Formatet sælges som et 3 eller 7 dages ”klippekort”, der valgfrit kan fordeles over 2017. Formatet kan ses her.

Produkt Pris
Adblock-ejerskab, 3 dage kr. 45.000,00
Adblock-ejerskab, 7 dage kr. 90.000,00

Interaktiv video

Brugen af online-video på TV 2s digitale platforme er mangedoblet på kort tid, og målsætningen er yderligere vækst i 2017. TV 2 fortsætter naturligvis med fokus på kvalitet og afvikler derfor altid kun én pre-roll forud for et indholdsklip, og afvikler altid uden lukkeknap de første 15 sekunder. Som noget nyt introducerer vi i 2017 mulighed for at afvikle spots på op til 5 sekunder til en reduceret pris. TV 2 vil i 2017 altså fortsat have fokus på interaktiv video, og de muligheder der er for at udnytte mediet på mediets præmisser.

ONLINE VIDEO CPM
12+ 185
6 sek. spot 90

Brandingbanner

Hvis du ønsker meget plads, så er brandingbanneret ideelt. Med sine 930×600 px. strategisk placeret forskellige steder på sitet, er der rig mulighed for kreative udfoldelse og massiv synlighed. Formatet sælges enten som 24 timers ejerskab med 100 % SOV, eller CPM-baseret med valgfri volumen og valgfri afviklingsperiode.

BRANDINGBANNER PRIS
Forsiden+alle sektionsforsider - Hverdage 30.000 kr.
Forsiden+alle sektionsforsider - Weekend 25.000 kr.
CPM 60 CPM

Formatet kan ses her.

Målret din kampagne

TV 2 vil de kommende år fortsat satse massivt på at få et bedre kendskab til vores brugere, en viden der skal benyttes til at give et mere relevant budskab til den enkelte, redaktionelt såvel som kommercielt. For at kunne levere endnu mere relevante budskaber til vores brugere, og sikre at vores annoncører kan ramme de rigtige brugere, satser vi fortsat på at udbygge vores strategiske partnerskab med ebay, og satser fortsat på yderligere styrkelse af vores data management platform og udnyttelse af data. eBay har med dba.dk er et af Danmarks største sites, og tilsammen dækker TV 2 og eBay over 70 % af den danske internetbefolkning. Vi vil i 2017 fortsat tilbyde vores annoncører at segmentere leveringen af alle vores produkter og formater, og vil i 2017 udbyde 5 overordnede datakategorier, som kan hjælpe dig med at få mere effekt ud af din medieinvestering. Vil du høre mere om hvordan vi mener data kan løfte effekten af din investering på tv2.dk, så kontakt din konsulent. 

Segmenterne:

  • Særplaceringer på tv2.dk (kontekstuelt afviklet på eks. nyheder, sport, livsstil, vejr etc.)
  • Demografi (køn, alder, indkomst, uddannelse, børn i hustanden etc.)
  • Geografi (Region, postnummer, by etc.)
  • Interesse (Biler, elektronik, bolig, have, rejser, sport, BtB/Business etc.)
  • In-market (segmenter baseret på aktiv søgeadfærd på ebay’s platforme)