Grundprisen for en visning bestemmes af det forventede antal seere 18 år+ og forventet visningstidspunkt for reklameblokken. Grundprisen udtrykkes med en enhedspris pr. 1.000 seerkontakter (CPM). For grundpriser på placeringer i forskellige dayparts, se tabellen nedenfor. Eksempel: For et 30 sekunders spot i en reklameblok estimeret til 425.000 Eksponeringer (18+) i tidsrummet kl. 18.00 til 23.00 i oktober 2016, udgør prisen 425.000 x 158/1.000 = kr. 67.150,-.

SPECIFICS TV 2  18+ PRIME 18+ OFF-PRIME
 Januar 117 76
 Februar 122 81 
 Marts 138  91 
 April 148 96
 Maj 158 101
 Juni 153 101
 Juli 102 71
 August 148 96
 September 153 101
 Oktober 158 101
 November 158 101
 December 128 86
  • Sen booking af kampagnen, senest kl. 12.00 tirsdagen før visningsuge
  • Placeringssikkerhed (mod betaling af gns. bud)
  • Ekstraordinære kompensationsregler, se afsnit 3.2
  • Muligheden for at købe Specifics Plus i kombination med koblet Eksponeringspakke (3:1)