Mobile Takeover

Takeover løsningen tager udgangspunkt i hvordan brugerne anvender TV 2s mobile platforme, og giver en naturlig integration med større synlighed og større effekt for dig som annoncør. Produktet rapporterer således i gennemsnit 3 gang højere viewability og op til 5 gange højere CTR end traditionelle mobilformater, og løser således problematikken omkring generel lav viewability og mindre formater. Mobile Takeover udbydes på både mobil og tablet, og er tilgængeligt på både browser og apps. 

 MOBILE TAKEOVER CPM/PRIS
Mobil, Run of site web/app 85 CPM
Tablet, Run of site web/app 115 CPM
Dagsejerskab, Mobil 42.000 kr.
Dagsejerskab, Tablet 25.000 kr.

Engagerende formater

Mobil-annoncering er på mange måder fortsat et umodent produkt, hvor vi endnu ikke til fulde har afdækket hvordan vi bedst muligt udnytter de unikke egenskaber en smartphone har. I 2017 gør TV 2 det nemmere at udnytte en række af disse funktioner, som fx acceleratoren, touch screen eller den indbyggede GPS. Vi har udviklet en række formater som gør det muligt at benytte mobilens unikke funktionaliteter, uden at mediebudgettet skal gå op i produktion. Udnyttes disse til at bygge kreative, inspirerende og engagerende kommercielle budskaber, så viser cases at brugerne belønner det med mere interaktion og større awarenes, med mere effekt til følge.


TV 2 tilbyder blandt andet disse 3 kreative løsninger, som alle sikrer højt engagement fra brugerne:

  • Accelerator
    Formatet kan bruges hvis der vil kommunikeres flere tilbud i samme banner, eller hvis man ønsker at vise forskellige billeder, fx. forskellige perspektiver eller produktvarianter af en bil
  • Skrap
    Formatet kan anvendes hvis man ønsker at afsløre et budskab. Fx en ny bil model, hvor den gamle skrabes væk og det nye design kommer til syne. Formatet egner sig således rigtig fint til eks. sortimentudvidelser, prisnedsættelser ved udsalg eller Black Friday etc.
  • Panorama
    Teknikken er den samme som når TV 2 viser 360 graders videoer fra dansegulvet i ”Vild med dans”. Formatet kan fx. anvendes hvis man ønsker at vise en udsigt fra en rejsedestination eller et specifikt hotel, hvor brugeren så kan panorere rundt i udsigten. Eller hvis annoncøren eksempelvis ønsker en mere glidende overgang mellem kreativer end det vi i dag kender fra ”Cube Swipe” formatet.
KREATIVE MOBILLØSNINGER  CPM
Accelerator 50
Skrap 40
Panorama 50

 

Traditionel mobil

TV 2 tilbyder naturligvis fortsat traditionel mobilannoncering med samme høje standard som hidtil.

MOBIL/TABLET  CPM/PRIS
Mobil, run of site web/app 30 CPM
Tablet, run of site web/app 35 CPM
Superview, tablet 50 CPM
Ejerskab, mobil site 320x120 20.000 kr.
Rich Media funktioner +5 CPM

Målret din mobilkampagne

TV 2 vil de kommende år fortsat satse massivt på at få et bedre kendskab til vores brugere, en viden der skal benyttes til at give et mere relevant budskab til den enkelte, redaktionelt såvel som kommercielt. For at kunne levere endnu mere relevante budskaber til vores brugere, og sikre at vores annoncører kan ramme de rigtige brugere, satser vi fortsat på at udbygge vores strategiske partnerskab med ebay, og satser fortsat på yderligere styrkelse af vores data management platform og udnyttelse af data. eBay har med dba.dk er et af Danmarks største sites, og tilsammen dækker TV 2 og eBay over 70 % af den danske internetbefolkning. Vi vil i 2017 fortsat tilbyde vores annoncører at segmentere leveringen af alle vores produkter og formater, og vil i 2017 udbyde 5 overordnede datakategorier, som kan hjælpe dig med at få mere effekt ud af din medieinvestering. Vil du høre mere om hvordan vi mener data kan løfte effekten af din investering på tv2.dk, så kontakt din konsulent.

Segmenterne:

  • Særplaceringer på tv2.dk (kontekstuelt afviklet på eks. nyheder, sport, livsstil, vejr etc.)
  • Demografi (køn, alder, indkomst, uddannelse, børn i hustanden etc.)
  • Geografi (Region, postnummer, by etc.)
  • Interesse (Biler, elektronik, bolig, have, rejser, sport, BtB/Business etc.)
  • In-market (segmenter baseret på aktiv søgeadfærd på ebay’s platforme)

 

Dokumentationspakke

For at imødekomme problematikken omkring dokumentation af mobilen fulde potentiale arbejde TV 2 kontinuerligt på løsninger der forsøger at måle effekten af mobilannoncering bedre end tilfældet er i dag. TV 2 tilbyder fra 2017 derfor conversion tracking på alle mobilkampagner. Uden beregning!

Conversion tracking betyder, at vi fremadrettet kan måle på hvor mange af dem der har klikket på en annonce, der efterfølgende konverterer på annoncørens hjemmeside. Dette op til 30 dage efter de har klikket på banneret.

Conversion tracking giver samtidig mulighed for at måle på hvor mange af dem der blot ser en annonce, men ikke klikker på banneret, der efterfølgende besøger annoncørens hjemmeside og/eller konverterer. Dette ligeledes op til 30 dage efter eksponeringen.

Conversion tracking begrænser sig i første omgang til måling af eksponering og konvertering på samme device fra web til web eller app til app.

Cases har vist at effekten af mobil reelt er ca. 20 % højere, end når man blot kigger på de normale metrics.

TV 2 arbejder løbende på at udvide dokumentationsmulighederne på mobilannoncering, og vil løbende test nye løsninger, der kan give et endnu mere nuanceret billede af effekten af mobil mediet.

Fremtidige løsninger

1. april 2017 vil TV 2 lancere en helt ny annonceløsning der bliver et alternativ til den traditionelle måde at eksponerer vores brugere og den traditionelle CPM baserede afregningsform. Løsninger til giver brugerne mulighed for i højere grad at have indflydelse på deres egen reklameoplevelse, og dermed også på måden i som annoncør kan få vores brugere i tale på. Løsningen forventes naturligvis at løfte effekten af jeres medieinvestering på TV 2 til endnu usete højder. Nøgleordet er permissions.

Ønsker i at hører mere om vores tanker på dette område allerede nu kan i kontakte Morten Brandenborg fra TV 2 Business Development.