Mobile Takeover

Takeover løsningen tager udgangspunkt i hvordan brugerne anvender TV 2s mobile platforme, og giver en naturlig integration med større synlighed og større effekt som annoncør. Produktet rapporterer således i gennemsnit 3 gang højere viewability og op til 5 gange højere CTR end traditionelle mobilformater, og løser således problematikken omkring generel lav viewability og mindre formater. Mobil Takeover udbydes på både mobil og tablet, og er tilgængeligt på både browser og apps. 

 MOBILE TAKEOVER

CPM/PRIS

Mobil, Run of site web/app

85 CPM

Tablet, Run of site web/app

115 CPM

Dagsejerskab, Mobil web

42.000 kr.

Dagsejerskab, Tablet web

25.000 kr.

Dagsejerskab, Mobil app

38.000 kr.

Dagsejerskab, Tablet app

12.000 kr.

 

Engagerende formater

Mobil-annoncering er på mange måder fortsat et umodent produkt, hvor vi endnu ikke til fulde har afdækket hvordan vi bedst muligt udnytter de unikke egenskaber en smartphone har. I 2018 gør TV 2 det nemmere at udnytte en række af disse funktioner, som fx acceleratoren, touchscreen eller den indbyggede GPS. Vi har udviklet en række formater som gør det muligt at benytte mobilens unikke funktionaliteter, uden at mediebudgettet skal gå op i produktion. Udnyttes disse til at bygge kreative, inspirerende og engagerende kommercielle budskaber, så viser cases at brugerne belønner det med mere interaktion og større awarenes med mere effekt til følge.

TV 2 tilbyder blandt andet disse 3 kreative løsninger, som alle sikrer højt engagement fra brugerne:

  • Accelerator
    Formatet kan bruges hvis der vil kommunikeres flere tilbud i samme banner, eller hvis man ønsker at vise forskellige billeder, fx. forskellige perspektiver eller produktvarianter af en bil.
  • Skrap
    Formatet kan anvendes hvis man ønsker at afsløre et budskab. Fx en ny bilmodel, hvor den gamle skrabes væk og det nye design kommer til syne. Formatet egner sig således rigtig fint til eks. sortiment udvidelser, prisnedsættelser ved udsalg eller Black Friday etc.
  • Panorama
    Teknikken er den samme som når TV 2 viser 360 graders videoer fra dansegulvet i ”Vild med dans.” Formatet kan fx. anvendes hvis man ønsker at vise en udsigt fra en rejsedestination eller et specifikt hotel, hvor brugeren så kan panorere rundt i udsigten. Eller hvis annoncøren eksempelvis ønsker en mere glidende overgang mellem kreativer end det vi i dag kender fra ”Cube Swipe” formatet.
KREATIVE MOBILLØSNINGER  CPM
Accelerator 50
Skrap 40
Panorama 50

 

Traditionel mobil

TV 2 tilbyder naturligvis fortsat traditionel mobilannoncering med samme høje standard som hidtil.

MOBIL/TABLET 

CPM/PRIS

Mobil, run of site web/app

30 CPM

Tablet, run of site web/app

35 CPM

Superview, tablet

50 CPM

Ejerskab, mobil site 320x120

25.000 kr.

 

Dokumentationspakke

For at imødekomme problematikken omkring dokumentation af mobilens fulde potentiale arbejder TV 2 kontinuerligt på løsninger der forsøger at måle effekten af mobilannoncering bedre end tilfældet er i dag. TV 2 tilbyder fra 2017 derfor conversion tracking på alle mobilkampagner. Uden beregning!

Conversion tracking betyder, at vi fremadrettet kan måle på hvor mange af dem der har klikket på en annonce, der efterfølgende konverterer på annoncørens hjemmeside. Dette op til 30 dage efter de har klikket på banneret.

Conversion tracking giver samtidig mulighed for at måle på hvor mange af dem der blot ser en annonce, men ikke klikker på banneret, der efterfølgende besøger annoncørens hjemmeside og/eller konverterer. Dette er ligeledes op til 30 dage efter eksponeringen.

Conversion tracking begrænser sig i første omgang til måling af eksponering og konvertering på samme device fra web til web eller app til app.

Cases har vist at effekten af mobil reelt er ca. 20 % højere, end når man blot kigger på de normale metrics.

TV 2 arbejder løbende på at udvide dokumentationsmulighederne på mobilannoncering, og vil løbende teste nye løsninger, der kan give et endnu mere nuanceret billede af effekten af mobil mediet.

 

Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.