Omkring 80% af alle danskere har i dag en smartphone. Vi har den med os overalt, og vi tjekker den i gennemsnit 150 gange dagligt. Vi bruger den til at kommunikere med andre, men vi bruger den også til at styre vores dagligdag, finde vej, læse nyheder, underholdning, søge produktinformation, og flere og flere benytter mobilen til at foretage sine indkøb på. Hver måned tilgår over 2 mio. danskere TV 2s digitale platforme via mobil eller tablet, og faktisk er de mobile devices så populære, at mere end 80% af den samlede tid brugt på TV 2s digitale platforme, bliver brugt på en mobil eller en tablet. De mobile devices har uigenkaldeligt ændret mediebilledet, og giver som annoncør nogle unikke muligheder for at interagere med dine kunder i nye og engagerende formater. Men samtidig betyder det ændrede mediebillede, at annoncørerne i dag står overfor for en række udfordringer. Grundet mobilens udformning og den måde den bliver brugt på, har det vist sig svært at dokumentere den fulde effekt af kampagner afviklet på mobilen, og det faktum at der hidtil typisk har været udbudt mindre formater med lavere viewability-rates end vi kender fra desktop, har været bidragende til, at mobilen i mange tilfælde har været set som et inferiørt produkt, og nok også forklaringen på, at annoncørerne ikke har taget mobilen til sig i samme omfang som forbrugerne.

Det er netop disse problemstillinger TV 2 i 2018 forsøger at løse med en række nye produktlanceringer og dokumentationspakker.