Vil du brandes gennem relevant kvalitetsindhold?

På TV 2 forstår vi vigtigheden af at udbrede vores brands på tværs af platforme for dermed at skabe merværdi og fortsat udbygge relationen til vores brugere. Dette giver samtidig nye og forbedrede muligheder for kommercielle partneres integration i TV 2s universer. Med udgangspunkt i værdier, historier og image tilbyder TV 2 Branded Content indholdssamarbejder i form af kreative løsninger på tværs af TV 2s platforme.

I den nye medieverden forbruger vi TV på flere platforme – gerne samtidig – og et programs budskaber, elementer og værdier kan udfolde sig på tværs af brands, tid og medier. Det betyder også, at vi forbrugere gerne vil engageres med relevant og målrettet indhold, som har noget på hjerte og som taler til netop vores interesser.

TV 2 Branded Content tilbyder følgende produkter:

- AFP (Advertiser Funded Programming)
- Sponsoreret Indhold
- Shorts

Hvor et klassisk sponsorat og en traditionel TV og/eller bannerkampagne giver en partner mulighed for brandeksponering, kan et content-samarbejde munde ud i kreative løsninger, som enten giver mulighed for at engagere og aktivere et kendt tv-format på egne platforme i et AFP-samarbejde eller via partnerindhold at folde egne agendaer og temaer ud i TV 2s digitale universer via Sponsoreret Indhold. En tredje løsning kan være et Shorts-samarbejde, som giver mulighed for produktion af korte digitale formater i tv-kvalitet, men med alternative fortælleformer, som vil optræde i vores TV 2 PLAY-univers. Forudsætningen for alle tre løsninger er et match i relevans, værdier og målgruppe, samt en klar definition af den fælles mission og gode historie.

Med andre ord tager TV 2 Branded Content udgangspunkt i værdier, historier og image snarere end produkter, logoer og brands.

AFP-samarbejde på TV

Som AFP-partner får du en dybere forbindelse til et programformat og kan således blive medafsender af programmets budskaber og værdier. Der er hverken tale om redaktionel medbestemmelse eller logo- og produktplaceringer, men derimod indsigt og associationsret, som giver en eksklusiv mulighed for at udfolde programmet og dets temaer og budskaber på egne platforme med en strategisk sammensat pakke af eksempelvis klip, ekstramateriale, licensrettigheder, grafik, konkurrencer etc.

Ved et AFP-partnerskab yder I finansiel støtte til en given programproduktion, og på den måde rammer I jeres målgruppe ved at aktivere og engagere dem med programmets indhold og budskaber.

Sponsoreret indhold på tv2.dk

Tv2.dk er indgangen ind til TV 2s samlede univers, hvor ambitionen at skabe oplevelser og engagere læseren med vedkommende og involverende indhold.

Gennem et samarbejde omkring sponsoreret indhold på tv2.dk vil jeres virksomhed få en unik mulighed for at kommunikere til de mere end 1.000.000 daglige unikke brugere af tv2.dk, hvor det rigtige match skaber fundamentet for solidt indhold af høj kvalitet. Indholdet produceres uafhængigt af TV 2 Branded Content og kan indeholde artikler, videoer, infographics mm., der alle tager afsæt i en fælles agenda.

Ved at præsentere historier sammen med TV 2, vil I dermed få mulighed for at sætte fokus på en fælles agenda og derigennem øge kendskabet til jeres brand og værdier blandt tv2.dks brugere. Herudover får I eksklusiv rettighed til at bruge indholdet på egne platforme, samt option på tilkøb af kampagneplaceringer på desktop og mobil på de aktuelle indholdssider.

Det er TV 2 alene, der beslutter, hvordan vi dækker et givent emne, og i sidste ende skal alt sponsoreret indhold godkendes af TV 2s chefredaktør for digitalt indhold.

Kontakt os

Har du spørgsmål til TV 2 Branded Content, eller er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang med AFP, Sponsoreret Indhold eller Shorts er du meget velkommen til at kontakte os.

AFP & Shorts

Tobias Hoff, Teamleder AFP & Shorts, TV 2 Branded Content
Tlf. 30173156 / toho@tv2.dk

Amalie W. K. Grevsen, Projektleder Shorts
Tlf. 20 24 38 21 / mamg@tv2.dk

Line Smidstrup, Projektleder AFP
Tlf. 30 10 03 58 / lsmi@tv2.dk

Holger Søndergård Wolf, Projektleder AFP
Tlf. +45 20 24 37 34 / howo@tv2.dk

Sponsoreret Indhold

Rikke Lundberg, Teamleder Sponsoreret Indhold, TV 2 Branded Content
Tlf. 30 10 03 01 / rblu@tv2.dk

Ida Skamby Madsen, Projektleder Sponsoreret Indhold
Tlf. 30 10 00 14 / iska@tv2.dk