Vil du brandes gennem godt indhold?

TV handler ikke længere bare om hvad der foregår på fjernsynet… I den nye medieverden forbruger vi TV på flere platforme – gerne samtidig – og et programs budskaber, elementer og værdier kan udfolde sig på tværs af brands, tid og medier. Det betyder også, at vi forbrugere gerne vil engageres med relevant og målrettet indhold, som har noget på hjerte og som taler til netop vores interesser.

På TV 2 forstår vi vigtigheden af at udbrede vores brands på tværs af platforme for dermed at skabe merværdi og fortsat udbygge relationen til vores brugere. Dette giver samtidig nye og forbedrede muligheder for kommercielle partneres integration i TV 2s universer.

Hvor et klassisk sponsorat og en traditionel TV og/eller bannerkampagne giver et brand eksponering, kan et content-samarbejde munde ud i kreative løsninger, der enten giver mulighed for at engagere og aktivere et kendt tv-format på egne platforme i et AFP-samarbejde eller via partner-indhold at folde egne agendaer og temaer ud i TV 2s digitale universer. Forudsætningen for begge løsninger er et match i relevans, værdier og målgruppe, samt en klar definition af den fælles mission og gode historie.

Med andre ord tager TV 2 Brand Partnerships udgangspunkt i værdier, historier og image snarere end produkter, logoer og brands.

AFP-samarbejde på TV

AFP står for Advertiser Funded Programmes, også kaldet Branded Content.

Som AFP-partner får du en dybere forbindelse til et programformat og kan således blive medafsender af programmets budskaber og værdier. Der er hverken tale om redaktionel medbestemmelse eller logo- og produktplaceringer, men derimod indsigt og associationsret, som giver en eksklusiv mulighed for at udfolde programmet og dets temaer og budskaber på egne platforme med en strategisk sammensat pakke af eksempelvis klip, ekstramateriale, licensrettigheder, grafik, events, konkurrencer etc.

Ved et AFP-partnerskab yder I finansiel støtte til en given programproduktion, og på den måde rammer I jeres målgruppe ved at aktivere og engagere dem med programmets indhold og budskaber.

Sponsoreret indhold på tv2.dk

Tv2.dk er indgangen ind til TV 2s samlede univers, hvor ambitionen at skabe oplevelser og engagere læseren med vedkommende og involverende indhold.

Gennem et samarbejde omkring sponsoreret indhold på tv2.dk vil jeres virksomhed få en unik mulighed for at kommunikere til de mere end 700.000 daglige unikke brugere af tv2.dk, hvor det rigtige match skaber fundamentet for solidt indhold af høj kvalitet. Indholdet produceres uafhængigt af TV 2 Brand Partnerships og kan indeholde artikler, videoer, infographics m.m., der alle tager afsæt i den fælles agenda.

Ved at præsentere historier sammen med TV 2, vil I dermed få mulighed for at sætte fokus på en fælles agenda og derigennem øge kendskabet til jeres brand og værdier blandt tv2.dks brugere. Herudover får I eksklusiv rettighed til at bruge indholdet på egne platforme, samt option på tilkøb af kampagneplaceringer på desktop og mobil på de aktuelle indholdssider.

Det er TV 2 alene, der beslutter, hvordan vi dækker et givent emne, og i sidste ende skal alt sponsoreret indhold godkendes af den digitale chefredaktør.

Kontakt os

Har du spørgsmål til AFP, eller er du interesseret i at høre, hvordan du kommer i gang som AFP-partner på TV 2, er du meget velkommen til at kontakte os.

Ann Forup, Head of Brand Partnerships
Tlf. 30 10 01 40 / afor@tv2.dk

Rikke Lundberg, Business Manager, Brand Partnerships
Tlf. 30 10 03 01 / rblu@tv2.dk

Ida Skamby Madsen, Projektkoordinator
Tlf. 30 10 00 14 / iska@tv2.dk

Line Kapella Idziak, Projektleder
Tlf. 51 56 32 84 / liki@tv2.dk