Clicktracking

Vælger du at kode dine bannere selv, kan du følge disse guidelines:

Clicktags – HTML Afleveres HTML bannere skal der enten angives en tydelig clickTAG-funktion i materialet, eller en iframe parameter vi kan sende en click-redirect med i. Angives dette ikke, kan vi ikke garantere, at vi kan tælle kliks på din kampagne. Har du spørgsmål til dette, så ret henvendelse til banner@tv2.dk

EKSEMPEL PÅ INDSÆTTELSE AF CLICKTAG I ET HTML-BANNER

Indsæt følgende script i <head> tagget af banneret:

<script type='text/javascript'>
var clickTag = '';
</script>

Scriptet angiver et tomt clickTag.

Find den funktion, der er bundet til brugerens click-event.

Ofte kan du finde den ved at søge efter “window.open”.

Skift nu URL’en i denne klik-funktion (window.open-funktionen) ud med en, der kalder clickTAG’et. Det gøres således:

window.open(“http://www.koldingstorcenter.dk”,”_blank“);

Udskiftes med: window.open(window.clickTag);

Dit banner vil nu kalde den URL, som mediet sender med, når banneret loades – og Google DFP vil kunne tælle klik på banneret. 

Læs evt. mere her: https://support.google.com/dfp_sb/answer/7046799#clicktagguideline